PAWEŁ KOSA KOSICKI

Urodzony 8 grudnia 1986 roku w Poznaniu, Paweł „Kosa” Kosicki to muzyk, który od lat udowadnia, że bas to nie tylko instrument rytmiczny – to serce i puls całego zespołu. Absolwent PSM II st. im. Fryderyka Chopina i student Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, Kosa łączy solidne wykształcenie z muzyczną intuicją i otwartością na różne brzmienia.
Od 2020 roku jest basistą legendarnego zespołu Lombard, gdzie wnosi świeżą energię i nowoczesne brzmienie do klasycznego repertuaru. Poza sceną działa jako kompozytor, producent muzyczny i band leader, a wcześniej – także jako dziennikarz radiowy.
Jego muzyczne DNA to połączenie reggae, rocka, funku, fusion i jamajskich inspiracji. Uwielbia swoje miejsce w zespole, cały czas rozkminia jakby tu się lepiej wkleić w utwór. Na przekór swojej bujnej fryzurze jego ulubionych gatunkiem jest reggae. Przez wiele lat oddawał się również radiowej pasji. Był gospodarzem autorskich programów w radiu Afera oraz Good Time Radio, gdzie przybliżał słuchaczom muzykę jamajską. Współpracował min. z: Bibobit, Gospel Joy, Mietek Szcześniak, Getaway Crew, Ras Zacharri, Maikal X.
Styl gry i technika
Kosa gra z duszą i precyzją. Jego groove jest tak solidny, że potrafi unieść cały zespół – ale też na tyle elastyczny, by oddychać i reagować na każdą zmianę w muzyce.
Charakterystyczne dla jego stylu są:
• Precyzyjny groove – mocny, pulsujący, a jednocześnie muzykalny i pełen emocji.
• Fingerstyle, palm, multimedialny, slap, – techniki, które pozwalają mu płynnie przechodzić od subtelności do energicznego, funkowego ataku.
• Improwizacja – Kosa często pozwala sobie na spontaniczne dialogi z muzyką, dodając jej świeżości i charakteru.
• Harmonia i przestrzeń – jego partie nie tylko wspierają rytm, ale też budują melodię i głębię utworu.
Współpraca i projekty
Na przestrzeni lat współpracował m.in. z Bibobit, Gospel Joy, Mietkiem Szcześniakiem, Getaway Crew, Ras Zacharri i Maikal X. Każdy z tych projektów wniósł coś nowego do jego muzycznego języka – od jamajskiej pulsacji po jazzową improwizację.






